Wat er gebeurt bij prikkeloverdracht van het ene neuron naar het andere, is biochemie. Het gaat dan over neurotransmitters.
Hoe de prikkel zich door een zenuwcel geleidt, behoort ook tot de biochemie. Dan gaat het over de na/k pomp.
Bij actieve gebieden in de hersenen wordt meer glucose gebruikt. Ook Biochemie.
Bovenstaande voorbeelden laten zien dat Biochemie en hersenactiviteit wel met elkaar te maken hebben.
Een ding is zeker: als u zich wilt verdiepen in Biochemie zult u zeker hersenactiviteit ontplooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Neurofysiologie.