Hoeveel schoon water is er nodig?

Je kent het vast wel.
Je hebt een kop koffie die koud is geworden in de spoelbak gezet in de keuken zonder hem leeg te gooien..... nu had ik dat net, en wou een nieuwe kop koffie zetten.. draaide de kraan open, en water liep in de mok... ik zag het water de koffie steed bleker en bleker maken...

Ik vroeg me ineens af.. Hoeveel water is er nodig om de volledige inhoud koffie te vervangen met water? zodat het hetzelfde water is dat uit de kraan komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt er maar net aan hoe groot dat kopje is.
En ook aan hoe hard de waterstraal is, als het water erg hard stroomt 'stuwt' hij de koffie er sneller uit waardoor er minder water nodig is.
Hier is dus geen eenvoudig een antwoord op te geven.
Als je het persé wilt weten doet dit dan boven een emmer en meet hoeveel water je hebt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens is dat wel zo ja... dank je wel voor je antwoord, en feli met je 10 punten :)