Is het mogelijk dat als je een hele lichte slijtgage aan je heup hebt, dat je dan iedere nacht ongelooflijk veel pijn aan je hele been kunt hebben?

Allereerst moet ik zeggen dat ik Fibromyalgie heb.

Al weer meer dan een jaar heb ik in de nacht ongelooflijk vel pijn aan mijn linker been. De pijn is haast ondraaglijk, vooral mijn dijbeen, knie, knieholte en mijn scheenbeen. ( een enkele keer heb ik dat ook met mijn rechter been )
Ook overdag blijft de pijn doorzeuren maar is het wel uit te houden.

Omdat ik Fibromyalgie heb, is mijn huisarts geneigd om alles op de grote hoop te gooien.
Naar mijn huisarts gaan heeft vrijwel geen enkele zin meer omdat ik telkens weer nul op het rekest krijg.
Hier schuilt wel een zeker gevaar in, juist omdat alles op die grote hoop wordt gegooid.

Ik ben ook draagster van het trombose-gen.

Heeft iemand een suggestie, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Pijn in je hele been doet me eerder denken aan een klem zittende zenuw. Als dat al met de slijtage te maken dan zou dat zijn omdat het bot als je ligt iets anders in de kom zit dan vroeger.

Trombose heb je niet alleen 's nachts...bovendien zou dan bloed en vocht in je benen blijven zitten , zeker als je staat en kan je been koud aanvoelen.

Veel pijn heb je ook met slijmbeurs ontstekingen, maar ook dan zou dat juist met bewegen het meeste pijn doen.

Toegevoegd na 42 seconden:
Voor een second opinion als je geen gehoor bij je arts krijgt:
Ik zou denken aan een orthopeed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan natuurlijk dat je slijtage aan je heup hebt. Maar zoals je de pijn beschrijft denk ik eerder aan een peesontsteking of slijmbeursontsteking.
Die pijn is haast niet uit te houden, vooral 's nachts weet je niet hoe je moet liggen.
Erg dat je huisarts hier geen aandacht aan wil geven. Hopelijk wil hij je doorverwijzen naar een Orthopedist. Vraag het in ieder geval, dan kan de slijtage aan je heup ook onderzocht worden.
Sterkte nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet precies hoe jij je voelt.......

bij mij komt het door zenuwpijn......

heb 7 maanden bij een revalidatiekliniek gelopen om om te leren gaan met de pijn.

sterkte ermee!