Eerst een hoop grof puin neerleggen, daaroverheen wat minder grof puin. Laten rusten, aarde erover, gras er op en de natuur zijn werk laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om een goede en sterke dijk te kunnen bouwen, moet je natuurlijk eerst allerlei vragen beantwoorden: hoe stevig moet de dijk zijn, hoe hoog kan het water stijgen, moet er verkeer overheen kunnen, blijft de dijk er heel lang liggen of is het een tijdelijke dijk en... nog veel meer. Is dit allemaal duidelijk, dan worden er plannen gemaakt. In ons gebied hebben we alleen dijken langs de rivier de IJssel en een stukje langs het Randmeer. Alle dijken zijn een paar jaar geleden weer hoger en veiliger gemaakt.

Soms is de dijk een belangrijk monument of is hij heel mooi begroeid. Dan kun je de natuur erg beschadigen als je de dijk zou verhogen. In zo'n geval zoeken we naar andere slimme oplossingen. Een heel mooi voorbeeld hiervan is de bomendijk in Wilp.
kijk maar op google bij: hoe worden dijken gebouwd.