Als een op uitsterven staande diersoort gevoed wordt met een op uitsterven staande eetsoort, wat moet er dan gebeuren ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Zorg voor vervangend voedsel dat dezelfde voedingswaarde heeft.
itsme
13 jaar geleden
niets, dan is het de "wil" van de natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou de mens kunnen doen?
Als de natuur laat zien dat het niet goed gaat.
Als er soorten uitsterven.
Door deze op een kunstmatige manier in leven te houden, lossen we het probleem niet op, dan wordt de natuur afhankelijk van de mens.
Dan gaat het zeker mis!
Er zijn al miljoenen soorten uitgestorven, ook zonder inbreng van de mens, nee al voordat de mens er was.
De evolutie gaat nog steeds gewoon door en daar hoort bij, het uitsterven van soorten die niet meer goed in het systeem passen.
Er kan dus niet zo veel gebeuren door de mens, hooguit een natuurgebied herstellen, zodat de biotoop gunstiger woordt voor de soorten die dreigen uit te sterven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet er niets gebeuren, omdat dit de natuur / evolutie is.

Toegevoegd na 2 minuten:
De mens bemoeit zich al veel teveel met zaken, waar het zich niet mee moet bemoeien en dat komt het natuurlijk evenwicht niet ten goede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de mens hier oorzaak van is kan je proberen de tijd terug te draaien. voedsel kan je kweken, klonen, net als dieren die op uitsterven staan kan je deze fokken.

je zou je dan af moeten vragen of het nog wel zin heeft, en of deze dieren nog een kans maken die opnieuw gecreëerd word in de natuur. een laatste kans achter een hek vind ik niet echt een oplossing als het in de natuurlijk niet meer mogelijk gemaakt kan worden.

het is echter wel vaker dat we achter feiten aanlopen hoor en net te laat wat ontdekken :)