Waarom is de Nederlandse titel doctorandus vervangen door de titel master?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, want een master hoeft nog geen universitaire master te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
och, 't is maar een papiertje. het gaat er toch om wat je ermee doet nietwaar?

Het beste antwoord

In het buitenland kent niemand de term doctorandus. Om diploma's en titels internationaal erkend en vergelijkbaar te maken is daarom het bachelor/master-stelsel in Nederland geïntroduceerd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aanvulling vanuit de bron (zie link): "De bachelor-masterstructuur (ook wel het bachelor-masterstelsel of BaMa-stelsel genoemd) is een nadere uitwerking van de afspraken die 29 Europese landen in 1999 in het kader van het Bolognaproces hebben gemaakt om in de komende tien jaar te komen tot één Europese hogeronderwijsruimte. Ieder land streeft naar onderling vergelijkbare graden in het hoger onderwijs."

De reden is dus de afspraken die Nederland heeft gemaakt in het kader van het Bolognaproces.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is gedaan omdat MSc europees meer erkend is.