Zeer klein, de bliksem zoekt altijd het hoogste punt, wat jij vrijwel nooit bent.
Wat je niet moet doen:
- Op een hoog punt staan.
- Onder een boom schuilen.
- Vliegeren

Er zijn vast nog wel wat meer tips, die de andere leden je kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vliegeren tijdens onweer? Heb wel betere dingen te doen met zulk weer. xD
Deze vraag is eerder gesteld en beantwoord op deze site (zie bron).
De kans is in ieder geval heel klein. In Nederland praat je over 5 mensen per jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ik dacht al meteen die vraag is al een keer gesteld
In Nederland worden mensen ongeveer 5 mensen per jaar door de bliksem getroffen, wat op 16 miljoen een kans geeft van nauwelijks 1 op 3 miljoen, maar misschien tellen ze babies en bejaarden niet mee ?? Of tellen wereldwijd andere gemiddelden omdat het wellicht niet overal even vaakbliksemt. Of is dat de kans dat je DODELIJK geraakt wordt en overleeft 1 op de 3 het wel. Met statistiek kun je zo ongeveer alles uitrekenen, bewijzen en aantonen wat je maar wilt, dus een cijfer als dat zegt niet zo veel.

Vroeger , een eeuw terug ongeveer, waren het er trouwens veel meer, ongeveer 20 per jaar, terwijl er toen vele malen minder mensen waren. De kans was dus toen vele malen groter dan nu, maar onze vermeerderde kennis, bliksemafleiders, afgesloten vervoermiddelen, weersverwachtingen en dergelijke hebben het sterftecijfer door bliksem aanzienlijk doen dalen. Wat niet wegneemt dat het nog altijd een geduchte vijand is. Het is dus nog steeds een reeel gevaar, dat we nog wel eens neigen te onderschatten.

En in landen waar het veel meer bliksemt, zullen de getallen iets hoger liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groter dan de kans op de hoofdprijs bij de staatsloterij maar kleiner dan een kans van 1 op 3.000.000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan dat mensen denken.. Heb zelf 10jaar geleden een schok gekregen toen ik op mn fiets zat.. Lantaarnpaal naast me werd geraakt en ik kreeg jammer genoeg ook een harde schok.. Brandwond op m'n hand maar gelukkig leef ik nog wel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer klein, ben je toch bang dat de bliksem je raakt ga dan op de grond liggen. Ik heb ook gehoord dat als de bliksem je raakt moet je springen maar ik weet niet of dat wel werkt.