Hoe ziet de maan eruit?

Ik doe mijn project over de maan. Nu wil ik graag weten hoe de maan eruit ziet. Hopelijk weten jullie hier iets van of weten jullie hier een goede site voor.
Groetjes Floor

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je af en toe eens uit het raam zou moeten gaan kijken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me geheel aan bij de vorige respondent.

Het beste antwoord

Lelijk grijs en met krater! =)

hier heb je veel aan he,

dusniet.

doeiersssssssssss x
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgensmij geeft dit wel een goed beeld over hoe de maan eruit ziet nietwaar? Doe er anders iets in over de eerste maanlanding. Daarnaast is op wikipedia of google genoeg te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou eeh steenachtig en met een hele hoop kraters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is momenteel volledig bewolkt, heb je een poster van de maan aan je plafond hangen?
De maan

- is ontstaan uit een botsing van planeet Aarde en een andere planeet Theia. Dat moet een knal geweest zijn zeg. Een heel stuk aarde werd meegerukt, terwijl een deel van Theia zich bij Aarde voegde. De restanten van Theia en Aarde kwamen in orbit van Aarde terecht en vormden de maan.

- heeft een voor ons zichtbare en een onzichtbare kant. Wij kijken altijd en overal naar dezelfde kant. Nou ja, de maan schommelt een beetje, maar de achterkant van de maan kun je alleen zien als je er achterlangs vliegt. Toch draait hij wel. Hoe kan dat?

- veroorzaakt de getijden (eb en vloed) op aarde.

- verruimt zijn baan om de aarde elk jaar een paar centimeter waardoor hij steeds iets verder van aarde komt te staan.

- heeft geen atmosfeer waardoor kraters voor eeuwig zichtbaar blijven.

- kent 9 schijngestalten (volle maan, halve maan, eerste kwartier...etc) maar geeft zelf geen licht.