wat is lichamelijk geweld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bv iemand een ' hengst voor z'n treiter' geven...

Antwoorden (5)

Lichamelijk geweld: elke daad de ander aan te vallen of lichamelijk letsel toe te brengen:

Vuistslagen
Slaan
Steken
Snijden
Moord
Knijpen
Bijten
Duwen en stompen
Trekken aan het haar
Trappen en schoppen
Spugen en urineren
Wurgen
Het verbranden van het gezicht of lichaam met sigarettenpeukjes, heet water, hete olie, heet strijkijzer, batterijzuur of andere bijtende stoffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stompen ...slaan... duwen... al waar je het lichaam mee raakt ,is lichamelijk geweld..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand op het lichaam slaan, maak niks uit hou of je nou schopt of slaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind het een rare vraag maar je zult er wel een reden voor hebben: Alle geweld van buitenaf dat fysiek wordt overgebracht..
Misschien kun je eens informeren bij mensen die er mee te maken hebben gehad: die kunnen het je haarfijn vertellen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle geweld die het lichaam wordt aangedaan.

Dus niet: pesten en treiteren en klieren en plagen.
Dat is mentaal geweld. (geestelijk).

Dus niet: een bushokje in elkaar trappen. Of spiegels van auto's vernielen.
Dat is vandalisme.

Dus niet: Schreeuwen en schelden.
Dat is verbaal geweld (met woorden).