Als er een atoombom op een kerncentrale valt, is die bom dan gevaarlijker of vernietigd de atoombom alles wat met de kerncentrale te maken had?

kortom, vermeerderd een kerncentrale dan het gevaar of maakt het geen verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ongetwijfeld vernietigd de atoombom de kerncentrale, maar daarmee is het gevaar niet verminderd, integendeel, alle het radioaktieve materiaal van de kerncentrale wordt verspreid in de atmosfeer en het effect daarvan is te vergelijken met de meltdown indertijd van Tjsernobyl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die vernietigende kracht van de bom zal groter zijn dan die van de centrale; immers is de bom gemaakt ook zoveel mogelijk kapot te maken en de centrale om zo veilig mogelijk te zijn. Echter de uitstoot en besmetting van de radioactieve stoffen zal door de centrale wel groter zijn dan door de bom.

Als er een waterstofbom (op een centrale) valt, is de vernietiging nog vele malen groter; een waterstofbom heeft een (kleine) atoombom als ontsteking...