hoe groot is het bereik/impact van een atoombom?

stel er valt een atoombom op parijs, welke landen zullen hier de gevolgen van voelen/merken?
en tot hoelang zijn die gevolgen nog te zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
52K

Het beste antwoord

Zie bron voor de website Ground Zero: daar kun je zelf de plaats en bom kiezen en dan krijg je een kaartje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De impact van een atoombom reikt ongeveer 300 km!
Dit wil dus zeggen dat als er een atoom bom op parijs valt dat belgie, en het zuiden van nederland gevolgen zullen ondervinden! Je zal de gevolgen nog vele jaren terug vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van de zwaarte en type van de bom af en de hoogte waarop die ontploft. En van zaken als de windrichting, wel of geen regen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hé, minkukeltje levert ook een constructieve bijdrage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik al zie, het hangt van het type bom af,
Vooral Frankrijk zal er last van hebben. En natuurlijk het land dat een bom op Frankrijk heeft laten vallen, want de Fransen hebben hun eigen voorraadje kernwapens.

Maar de reikwijdte van het effect is vooral afhankelijk van de kracht van de bom en hoe de wind staat tijdens en na de ontploffing. Een bom als die op Hiroshima kan je al overleven op 10 kilometer afstand. Maar de krachtigste bom die ooit tot ontploffing is gebracht, de Tsar Bomba (50 megaton) zou indien boven Utrecht tot ontploffing gebracht alles van Amsterdam tot Den Bosch in de as leggen.