Hoe worden kernonderzeeërs, atoomijsbrekers en grote vliegkampschepen voortgestuwd? met elektromoren?

kernreactors produceren electriciteit met stoomturbines en generatoren.
Deze schepen zouden dus ook met stoommachines aangedreven kunnen worden

2 jaar geleden
in: Techniek
1.4K

Antwoorden (3)

Ja ze varen op door elektromotoren voort gedrevenen schroeven.
2 jaar geleden
In principe zouden alle door schroeven voortgestuwde schepen aangedreven kunnen worden dor stoommachines. Probleem is het rendement van stoommachines t.o.v. dieselmotoren, elektromotoren en/of kernreactoren.
2 jaar geleden
Beide. De meeste atoomschepen worden direct door stoomturbines aangedreven; maar de Franse kernonderzeeers gebruiken blijkbaar electomotoren.