Wat is de benaming voor het mechanisme dat de blikjes automatisch naar voren schuift?

In tankstations heb je in de koeling een mechanisme dat automatisch de blikjes drank weer naar voren schuift als je de eerste hebt weggepakt. Zoiets op kleine schaal zou ik graag willen kopen voor in mijn koelkast voor bier, hoe heet dit mechanisme en waar kan je dit kopen/vinden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Techniek
2.6K
Antoni
4 jaar geleden
Is een eenvoudige "loopband" in je koelkast inbouwen niet handiger?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Simpele naam is "blikjes en flesjes glijbaan". Maar dat is niet mechanisch. Werkt wel goed in een koelkast.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoe zou je zo’n loopband in je koelkast moeten inbouwen dan Antoni?
Antoni
4 jaar geleden
Het zou (qua techniek) enigszins vergelijkbaar zijn met een rollerbank of met een draaiplateau voor de keuken. Het hoeft ook niet vastgemaakt te worden aan de koelkast. Een handige doe-het-zelver zou zoiets moeten kunnen maken.

Het beste antwoord

Hier noemen ze het een ‘can dispencer’
4 jaar geleden
Antoni
4 jaar geleden
"Dispenser" natuurlijk!

Andere antwoorden (1)

Een blikjeshouder rek. Van het merk WiseGoods was er een verkrijgbaar bij bol.com, alleen is deze momenteel niet leverbaar. Hier is wél te koop: https://www.vova.com/nl/Hot-Soda-Blikje-Drankautomaat-Rack-Opslag-Organiser-Houdt-10-Blikjes-SN1567665990435876947137207-g12053460-m13538729