Hoe voorkom ik dat mijn bureaustoel zakt zonder ik aan de hendel trek?

Met een hendel onder de bureaustoel kan ik de hoogte van de stoel afstellen. Nu wil het dat de stoel langzaam maar zeker zakt als ik erop ga zitten, zonder dat ik aan de hendel trek. Zijn er manieren om dit probleem zelf op te lossen?

6 jaar geleden
in: Techniek
28.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Zal van oorzaak afhangen.
Lek cilinder? Brak hendel? Te zwaar gewicht op stoel?

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat het een stoel is met een zgn. gasveer. Als deze zakt als je erop gaat zitten, is het meestal een teken dat de gasveer versleten is of lekt, of verkeerd gemonteerd is (dat laatste zou kunnen als het nog een nieuwe stoel is of als de gasveer net vervangen is). Als het slijtage/lekkage is, zou je kunnen overwegen de gasveer te vervangen. Neem daarvoor contact op met de leverancier of koop een universele gasveer (past echter niet op alle merken).