welke wetenschappen hebben ze nodig om een paperclip te maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Techniek
1.2K
LeonardN
6 jaar geleden
Nodig weet ik niet, maar met natuurkunde/scheikunde zou je er wat zinnigs over kunnen zeggen. -Gebruikte materialen
-Temperatuur nodig om die materialen te verwerken.
-Kracht nodig om de materialen te buigen. Iemand die ingenieur is zou hier veel voor kunnen beteken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ingenieur
Het is in mijn ogen meer een techniek ding dan een wetensschaps ding, maar die twee zijn natuurlijk nauw verwant.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Technicus
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Werktuigbouwkunde (Fietsenmakersschool)
LeonardN
6 jaar geleden
Mag ik hem bijvoegen freekfluweel?

Antwoorden (1)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Technische_natuurkunde

Technische Natuurkunde is een richting in de natuurkunde die toegespitst is op toegepaste natuurkunde. De accenten die hierbij gelegd worden verschillen sterk per onderwijsinstelling, maar vooral ook tussen het hbo en wo. Een afgestudeerd technisch natuurkundige gaat meestal werken bij het bedrijfsleven waar hij praktische toepassingen zoekt voor bekende natuurkundige processen en wetmatigheden. Deze toepassingen worden dan verwerkt in nieuwe commerciële producten zoals nieuwe materialen (bv in de halfgeleidertechnologie, chemische industrie, etc.) of apparaten (zoals in de consumentenelektronica, auto-industrie, etc). Door de breedte van het vakgebied is het mogelijk in zeer uiteenlopende gebieden af te studeren. Op het hbo is het aantal afstudeerrichtingen beperkter. Voorbeelden zijn Besturingstechnologie, Fotonica en het meer algemene Toegepaste Natuurkunde.

Daarnaast is scheikunde ook een goede om te noemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of het per se nodig is, is een goede vraag overigens. Met een ijzerdraadje kom je zelf ook een heel eind.