Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

in welke tijdschriften kan ik de nieuwste wetenschappelijk ontdekkingen en evoluties lezen?

ik ben erg geinteresseerd in nieuwe uitvindingen en verwezelijkingen.
in welk tijdschrift kan ik die vinden?

Toegevoegd na 2 minuten:
dit omhelst ook ontdekkingen in het heelal en alles wat ruimtevaart aangaat, sterren en sterrenstelsels en zo

6 jaar geleden
in: Techniek
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien in de Know How of de KIJK daar staat veel in over nieuwe uitvindingen en wetenschapelijke dingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
samaiphon
6 jaar geleden
zijn die te koop in BELGIE?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat weet ik zelf niet 100% zeker sorry
samaiphon
6 jaar geleden
kort en goed

Andere antwoorden (1)

Ik hou zelf de websites Scientias.nl en newscientist.nl in de gate. Voor wetenschappelijke tijdschriften dient er overigens een onderscheid gemaakt te worden tussen die voor professionals en hobbyisten. Zo bestaan er tijdschriften zoals Nature en Science, maar die bevatten baanbrekende artikelen die voor doodgewone enthousiastelingen zoals jij (en ik) niet altijd even makkelijk te lezen zijn. Deze zijn dan ook vaak gericht bedoeld voor beroepsprofessionals doordat vaktermen verwerkt zijn in deze artikelen.

Voor hobbyisten zijn er populairwetenschappelijke magazines als Quest, National Geographic en Know How. Ik gok dat je vooral in die hoek zal moeten/willen zoeken, hieronder meer voorbeelden:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Populairwetenschappelijk_tijdschrift

Kijk vooral ook op websites, want magazines in papieren vorm hebben nu eenmaal hun beperkingen, zo kosten ze geld en zijn oudere oplages vaak moeilijk te krijgen.

Succes en veel leesplezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
samaiphon
6 jaar geleden
beste Dekay, National Geographic ken ik zeer goed omdat we daar thuis jarenlang een abonnement op hadden maar daar staan voor het grootste deel reportages over landen in en bovendien was het in het Engels... toch bedankt voor de tip

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding