Hoe plaats je een sensor in een normale deur?

Hallo,

Ik heb een paar vragen over het plaatsen van een sensor in een deur en het meten van de frequentie.

Hoe kan ik met een sensor de frequentie opmeten van het open en dicht gaan van een deur?

Wat voor sensor heb ik nodig?

Hoe kan ik dit het beste meten (d.m.v. welke software)?

Alvast bedankt!

Groet Marc

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Techniek
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
hij maakt contact bij dicht, en verliest contact bij open. Dan laat je gewoon een programma elke keer een melding wegschrijven met tijd dat hij van open weer dicht gaat (en weer contact maakt).
Weet niet precies welke spullen je moet hebben, maar het principe is niet moeilijk.

Antwoorden (1)

Je hebt van die tellertjes die je in de hand houdt b.v. om personen bij een ingang mee te tellen.
Elke druk op de knop telt 'ie 1 nummertje op.

I.p.v. een druk op die knop met de hand kun je een lipje aan de deur maken die het knopje indrukt.
Dan weet je precies hoe vaak de deur open is geweest. Alleen de tijd tussen de meetpunten moet je dan zelf even bijhouden.