Welke vloeistof dient als isolator, is donker gekleurd en dik vloeibaar?

Ik ben op zoek naar een vloeistof die gebruikt zou kunnen worden voor Fosfeen, een werk van Daniel de Bruin. (Zie de afbeelding)
Ik heb opdracht gekregen om een vloeistof te zoeken die isolerend is, redelijk dik/stroperig, donker gekleurd is, niet vergaat (zoals plantaardige oliën) en warmte afvoert.

Op dit moment gebruikt hij een combinatie van motorolie (15w40) en afgewerkte motorolie. De afgewerkte motorolie wordt gebruikt om de donkere kleur en dikte te verkrijgen. Het probleem van deze vloeistof is dat de zuren in de olie de ledstrips aantasten. Heeft iemand een idee welke vloeistof een goede vervanging zou kunnen zijn?

Ik vroeg me af of ik zou moeten zoeken op PH-neutrale vloeistoffen? Dat dat de parameter is die aangeeft of de vloeistof de ledstrip aantast of niet?
Glycerine is een vloeistof die ik tegen ben gekomen maar ik heb geen idee of die ook te kleuren is en naar mijn gevoel is die nog steeds te vloeibaar. Heeft iemand daar een idee over?

Bedankt alvast!

Anouk

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
1.4K

Antwoorden (1)

Stroop is redelijk dik/stroperig, donker gekleurd is, vergaat niet en voert warmte af. Tevens is het PH-neutraal 7.
Het tast zeker niet de ledstrip aan.
Ook goed voor pannekoeken.