Wat is knauwen?

Ik was vanavond bij een kennis (vandaar het late tijdstip van de vraag) en hadden we het over Groningers (ik ben er zelf één) die knauwen. Ik dacht zelf altijd dat knauwen betekende dat de letter e ingeslikt werd. Klinkt als bv: hebm, eetn, loopm, werkng ....
Maar vlg de kennis is het meer de 'toon' van het praten.
Ik kijken op internet maar vind niet het juiste antwoord, dus dacht ik, zet m'n vraag op goeievraag.nl :-). Ben benieuwd of iemand het weet en wie gelijk heeft , de kennis of ik.

7 jaar geleden
in: Techniek
6.3K

Antwoorden (1)

"Knauwen" heeft in dit geval de betekenis "lettergrepen inslikken en daardoor onduidelijk spreken". Van Dale (aan wie ik deze definitie ontleend hebt) merkt nog op: "vermoedelijk een mengvorm van kauwen en knagen".