Hoe heet het materiaal waarvan ook kunstvagina's worden gemaakt?

Voor een project moet ik weten het materiaal heet. Niet het plastic van een goedkope pop, maar het materiaal wat aanvoelt als huid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
1.3K

Antwoorden (1)

Dat is silicone. Een kunststof materiaal dat heel huideigen aanvoelt, zacht is en makkelijk warmte opneemt (want slecht geleidt).

https://www.google.de/search?q=siliconen+lichaamsdelen&espv=2&biw=1280&bih=699&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=GQdrVKPrGcWYPOLHgLgE&ved=0CCAQsAQ
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat was het! Bedankt! Weet u toevallig ook nog een product dat snel kou opneemt? Of in ieder geval niet snel warm wordt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, metaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, dat is een goede geleider. Neemt dus makkelijk warmte op, maar staat het ook net zo makkelijk weer af en voelt daardoor langdurig koud aan.. Silicone is een slechte geleider, neemt dus niet makkelijk warmte op, maar voelt daardoor dus juist snel warm aan. Overigens, gsam2011, betekent dat juist dat het snel WARMTE opneemt. Warmte die het onttrekt aan de omgeving, bijvoorbeeld je lichaam. Hoe beter een stof warmte OPNEEMT, hoe sneller we hem koud vinden. Hoe minder geleidend, hoe warmer het voor ons aanvoelt - omdat het niet zo snel warmte aan je huid onttrekt.