Hoe te bepalen of een stekkerdoos adapter met USB op het lichtnet geen schade aan een apparaat met oplader veroorzaakt?

Apparaat kan op 24 en 12 volt worden aangesloten. Het werkt op een accu die tijdens het gebruik ook oplaadt.
Opladen kan ook via een laptop, sigarettenaansteker in auto.
Het apparaat kan op de eigen accu draaien voor een beperkte tijd van ongeveer 1 uur. Soms is het langer nodig en dan zou dus de laptop gebruikt kunnen worden. De laptop kan wel op het lichtnet en heeft een grotere capaciteit.
Het punt is dat langdurig laten draaien tot oververhitting kan leiden.

Hoe kan je deze mogelijkheden testen zonder dat er schade ontstaat?
Hoe veilig is het?

Toegevoegd na 7 minuten:
De accu in het apparaat wordt tijdens het gebruik ook opgeladen. (Kleine taalkundige correctie.)
De laptop heeft ook een eigen accu die ook via het lichtnet wordt opgeladen.
De stekkerdoos vervangt dus de laptop als tussenstation en het spaart de accu van de laptop.
Maar waar moet ik voor de test op letten om problemen te voorkomen? Waar kan ik informatie daarover vinden?

Toegevoegd na 1 uur:
Met dank voor de vraag in de reactie:
Ik heb deze uitleg/ uiteenzetting gevonden op internet: http://www.bndestemwonen.nl/nieuws/usb-apparatuur-opladen-via-het-stopcontact-domotica-systemen
Het is dus een algemene vraag: USB opladen via het stopcontact? Dat kan op meerdere manieren. En dat is dus een belangrijk onderdeel.
Wanneer kan het wel en wanneer niet.
Het apparaat heeft een accu die wordt opgeladen via een speciale kabel die alleen kan worden gebruikt voor dat ene apparaat. De benodigde aansluiting zit in de kabel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100