hoe voer je een goede hellingsproef uit met een auto?

De hellingsproef met de handrem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Met de handrem erop:

1) Koppeling in
2) In 1 schakelen maar koppeling ingedrukt houden
3) Koppeling heel langzaam laten opkomen en gelijktijdig beetje gas geven tot je voelt dat er contact is
4) Speel een mini mini klein beetje met koppeling en gas totdat je voelt dat de auto een heel klein beetje naar voren trekt. Maar nog wel zo weinig dat hij niet afslaat vanwege je handrem.
5) In die stand houden en handrem eraf.
6) Dan gas bij en je rijdt weg.

De kunst is inderdaad dat je dit zodanig beheerst doet dat je niet toch eerst even achteruit zakt.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Plus, voor de beginnelingen.
Voor de gevorderden is het de methode Azazel.
Poet
10 jaar geleden
Heb je gelijk in. Ik doe normaal gesproken ook de methode Azazel. Maar aan de vraag meende ik te kunnen zien dat het hier idd om een beginner gaat

Andere antwoorden (2)

Je voert een goede hellingproef uit, als je er in slaagt om de auto niet (veel) achteruit naar beneden te laten rijden, maar na het stoppen op een helling, direct weer vóóruit te laten gaan.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Goede definitie, maar je geeft niet aan HOE.
Antoni
10 jaar geleden
Je kan "hoe" op verschillende manieren interpreteren.
Als je auto op de handrem staat rij je weg en op het moment dat de auto gaat rijden laat je de handrem los gaan.
Als je dit goed doet rijd de auto niet naar achter.