Hoe zetten ze de ticket nummers op de e-tickets bij theaters?

Bij sommige theaters krijg je na dat je betaalt heb een mail met daarin je ticket die je zelf uit moet printen. Op die ticket staat een nummer. Nu organiseer ik een feest waarbij de mensen ook een e-ticket krijgen. Hoe zet ik makkelijk op elk kaartje een ander nummer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Als men op internet een ticket besteld dan wordt deze in een database opgeslagen. Meestal bestaat het ticketnummer uit een aantal gecombineerde codes. Namelijk de code voor het theater, de code voor de zaal en de beschikbaarheidscode.

Vb:
Code theater-code zaal-beschikbaarheidscode

Als je zelf een feest wil geven en je wilt tickets zelf genereren dan zou ik eerst bepalen hoeveel tickets ik uiterlijk wil geven. Wellicht dat je zelf ren evenementscode kunt verzinnen en vervolgens voeg je hier de beschikbaarheidscode aan toe.

Voorbeeld: je organiseert een 60's party op 15 juni dan geef je deze code P6015062013-
Vervolgens kopen mensen op je website een t
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als men op internet een ticket besteld dan wordt deze in een database opgeslagen. Meestal bestaat het ticketnummer uit een aantal gecombineerde codes. Namelijk de code voor het theater, de code voor de zaal en de beschikbaarheidscode. Vb:
Code theater-code zaal-beschikbaarheidscode
0000-0001-0001 Als je zelf een feest wil geven en je wilt tickets zelf genereren dan zou ik eerst bepalen hoeveel tickets ik uiterlijk wil geven. Wellicht dat je zelf ren evenementscode kunt verzinnen en vervolgens voeg je hier de beschikbaarheidscode aan toe. Voorbeeld: je organiseert een 60's party op 15 juni dan geef je deze code P6015062013-
Vervolgens kopen mensen op je website een ticket deze wordt uit de beschikbare plaatsen gekozen (op volgorde of willekeurig) en wordt dat nummer er aan toe gevoegd.
Als het het eerste ticket is dan zou de code er als volgt uit kunnen zien:
P60150620130001 Het voordeel hiervan dat je aan de code kunt zien of deze geldig is. (mocht je party over 2 dagen gehouden worden en je verkoopt aparte kaartjes voor de volgende dag dan kun je volgende dag de code P6016062013- gebruiken en heb je weer dezelfde beschikbaarheidscode s als de dag ervoor tot je beschikking. Je kunt op deze manier makkelijk controleren of een kaart geldig is. Of kaartjes niet gekopieerd worden (ieder kaartje is uniek dat kun je altijd controleren) en je kunt in je systeem makkelijk terugvinden hoeveel mensen er geweest zijn.
gvrox
10 jaar geleden
Een nadeel van opeenvolgende nummers is dat iemand die 1 geldig ticket koopt meerdere andere geldige tickets zou kunnen maken. Een cryptografische signature kan dat voorkomen.