Kan ik op 10 amp. / 2200 W mijn reguliere koffiezetapparaat(220v) aansluiten?

Ik huur een vakantiechalet en er staat bij de omschrijving: "Elektra - 10 amp. / 2200 W". Kan ik hier bv mijn reguliere laptop/koffieapparaat op aansluiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Die beiden zijn +/- 1500 Watt wat zeker geen probleem mag zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Een koffie zet varieert tss 650 en 1000 Watt naargelang het systeem.
Een PC tss de 80 en de 400 Watt ook weer afhankelijk van de configuratie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Inderdaad. De 'formule' is Volt * Ampere = Watt
Dus bij een spanning van 220 Volt en een stroomsterkte van 10 Ampere is het maximum wat gelijktijdig op die zekering is aangesloten 2200 Watt zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad u kan de vermogens van de diverse apparaten gewoon optellen, en dat kan u doen voor elke kring die op andere zekeringen zitten.
Dus 1 kring 10 Ampère = 10 A x 230 V = 2300 Watt
2e kring 10 Ampère nogmaals 2300 Watt.

Andere antwoorden (1)

zolang je koffieapparaat niet meer dan 2200w gebruikt zie ik geen probleem.