Belt de politie anoniem??

Ik word elke dag wel 2 keer gebelt om 11 uur en ongeveer 4 uur s avonds.
Kan dit de politie zijn? Belt de politie anoniem?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
37.9K

Antwoorden (6)

De politie "kan" anoniem bellen, maar hoeft zeker niet altijd. Ze bellen meestal van hun kantoor, en je krijgt dan het nummer van dat kantoor (politie bureau) te zien. Het is dus niet zeker of het de politie is. Pak je telefoon eens op, dan weet je het zeker :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
een scam kan het ook zijn
Als de politie belt met de mobiele telefoons welke uitgegeven zijn aan de medewerkers bellen ze meestal met afgeschermd nummer. Zo ook het geval met de kantoornummers.

Als u het vermoeden heeft dat de politie u om wat voor reden dan ook moet bellen is de kans zeker aanwezig dat dit politie is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan zouden ze toch niet speciaal op een tijdstip bellen??
Als politie per se met jou willen praten, zij zouden ook thuis kunnen komen. Om van zeker te weten het beste is om op te nemen. Het kan ook iemand anders zijn met goede nieuws, wie weet misschien heb je een prijs gewonnen.:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
of je raakt veel geld kwijt omdat het een scam is
toen ze mij belden (had niets te verbergen en was blij met het 'blauw') belden ze idd anoniem.

door gewoon op te nemen weet je het zeker, want er zijn meer mensen die anoniem bellen uiteraard.

stel dat het de politie is die herhaaldelijk belt, en helemaal rond die tijd, zullen ze je waarschijnlijk graag willen spreken.

niet opnemen voorkomt niet dat ze je te spreken krijgen, maar mogelijk heb je je redenen om niet op te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem eens een keer op, dan weet je wie het is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het kan een scam zijn
De politie kan met mobiele (onbekende) nummers bellen.

Als je de beller niet vertrouwd (of twijfelt aan het feit dat deze een politie medewerk(st)er is) vraag dan de zijn of haar naam en zeg dat je terug belt naar het lokale politiebureau. Hiermee weet je zeker iemand van de politie te spreken.