Hoe werkt deze 3D-techniek?

Bewegende driedimensionale beelden op het podium.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel een K3 gehalte....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag je vinden, maar het gaat mij hier om de techniek.

Het beste antwoord

Het is helemaal geen 3D techniek, er wordt op een net-niet-helemaal-doorzichtig plat scherm geprojecteerd met een hele felle projector. Zie http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QkI9LnooSMo#t=92s , net als de violisten in beeld komen zie je rechts het platte scherm.

Toegevoegd na 17 uur:
Hier http://forum.openframeworks.cc/index.php?topic=4948.0 lijken sommigen het met mij eens te zijn. Er zijn wel referenties te googlen van mensen die hun eigen project zijn gestart om er "echt" 3D van te maken, b.v. met vele projectoren.
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Dacht ik ook al, maar durfde het niet te zeggen.
Ik dacht dat ik wel achter zou lopen. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch krijg ik sterk de indruk, dat de mensen in de zaal een 3D-figuur zien. Is dat dan niet zo?
gvrox
11 jaar geleden
Het publiek staat zo ver van de geprojecteerde "zangeres" dat het diepteverschil tussen haar voor- en achterkant zo klein is dat je dat toch niet kan zien. Maar door schaduwwerking in het gerenderde beeld denk je toch dat het 3D is, terwijl dat niet zo is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat jouw mening, of is dit een verklaring? Bij dit laatste zou ik graag argumenten willen zien, als dat kan. De camera draait door de zaal, begrijp ik. En zo te zien is er een 3d-beeld. Men heeft het ook een hologram. Maar ik heb nooit gehoord van een geprojecteerd hologram.
gvrox
11 jaar geleden
De camera beweegt maar een beetje van links naar rechts en heeft ook een redelijke afstand tot de projectie, dus het is moeilijk 100% te zeggen maar ik denk niet dat de projectie mee lijkt te draaien. Het is dus een educated guess van mij. Een hologram kan het nooit zijn, dat is niet te projecteren, maar werkt op basis van interferentie van licht dmv een microscopisch klein patroon in een drager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is inderdaad totaal geen 3D, Het lijkt het wel, maar is het niet. Je kan het scherm ook gewoon zin in het filmpje, een groot breed scherm waarop het geprojecteerd wordt, + voor de antwoorder!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de uitleg gevonden van degene die deze techniek heeft bedacht. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xW_vuzfwGYw Het is dus een 2D-projectie en een groot 'doek' van halfdoorschijnend en sterk mylar, werk als spiegel richting publiek.