Werkt een capicatief touchscreen ook bij dode mensen?

Zou je met een dode hand ook dingen aan kunnen tikken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (2)

Ja, het kan met alles, zolang dat materiaal elektriciteit geleid.

Toegevoegd na 2 uur:
Foutje, ik heb de vraag niet goed gelezen, een capacitief scherm werkt anders dan het scherm waar ik het over had.
Als er een vinger of stylus nabij is, treed er verandering in de capaciteit op, wat dus tot een 'touch' leidt. Ik had het over een resistief scherm, wat dus reageert op voorwerpen met een bepaalde elektrische weerstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar, met een metalen balpen werkt het ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een resistief scherm werkt op drukpunten. Daar kun je met werkelijk alles op het scherm tikken. Een capacitief scherm werkt op capaciteitsverandering op het scherm. Het zal best met een dode vinder werken. Met een knakworstje werkt het ook.
Bij sommige wel en bij andere weer niet. Ik heb een touchscreen wat werkt op warmte dus tenzij je een dode vinger in de magnetron doen zou die het bij deze niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er werd gevraagd naar een capacitief scherm.