Hoe blijven militaire lichtkogels zolang in de lucht hangen?

Ik woon hemelsbreed wel 30 km van een militair oefenterein. De enorme lichtkogels die ze daar gebruiken lijken een hele poos op dezelfde hoogte te blijven hangen. Hoe kan dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vroeg ik me laatst ook af. Misschien zit er een parachutje aan de kogel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even opgezocht en idd. Een parachute
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dat ze langzaam horizontaal omlaag gaan? Of langzaam verticaal (dus alsof er een parachute aan zit)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verticaal naar beneden. Er zit een parachute aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie ze op 30 km afstand!!!! Voor mijn gevoel zakken ze heel langzaam verticaal. Idd een parachute oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, het zouden ook de zogenaamde 'tracer darts' of tracer ammo kunnen zijn. Want die gaan namelijk ook met een flinke lichtbundel de lucht doorzoefen. En als jou positie goed is, dus 30KM is perfect, kan je ze door de lucht zien gaan. Want je zie ze dan langzaam naar beneden vallen.

Het beste antwoord

hierboven wordt ook iets anders vergeten.....

op het moment dat een lichtkogel voorzien is van een parachute wordt ontstoken, zal de lichtbol gaan branden en warmte produceren. Je krijgt dan een effect net als bij een hete lucht ballon, de warme lucht stijgt in de parachute en geeft de parachute meer lift zodat hij blijft hangen of maar heel langzaam zakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de lucht klapt een parachutje open die de felrode lichtbundel langzaam laat neergaan. Hierdoor is er tijd genoeg om het door andere schepen of vliegtuigen in de omtrek te laten opmerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt juist niet, het is de bedoeling, dat degenen die die lichtkogel afvuren, kunnen zien wat er zich in de nabijheid bevindt.
Daarbij, lang niet alle lichtkogels zijn voorzien van een parachute.
Licht ook aan het type lichtkogel, je hebt lichtkogels in wapens, lichtkogels die een bepaald gebied verlichten bij snelle operaties (als de vijand de nacht in het voordeel gebruikt)

Want je hebt licht-seinpistolen (Flare-Gun)

Die welken met hetzelfde principe, en deze worden juist meestal gebruikt om door schepen en/of vliegtuigen gezien te worden!

Je hebt ook ''lichtkogels'' (Flare) dat uit een vliegtuig word gedropt bij hittezoekende raketten.

Niet alle lichtkogels worden dus voorzien van parachute.

Het ''licht'' er gewoon aan wat voor soort!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter aanvulling van de éérste reacite op deze vraag!

Toegevoegd na 1 minuut:
Reactie*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat snap ik dat je ook lichtkogels hebt zonder parachute alleen die blijven niet lang in de lucht hangen.