Roofbouw op je lichaam plegen doe je als je te weinig voedsel tot je neemt,te veel alcohol nuttigt,rookt,te weinig rust neemt,de hele dag,7 dagen per week druk aan het werk bent (en met de hele dag bedoel ik geen normale werkdag van 8 uur) en dus niet voldoende rustmomenten neemt,te weinig,of helemaal niet slaapt en zo kan ik nog wel een heel rijtje opnoemen.
Je lichaam kan al deze slechte gewoontes een hele tijd uithouden zonder dat je ergens last van hebt,maar op den duur gaat je lichaam protesteren en krijg je allerlei klachten.
Van pijnklachten tot vermoeidheidsklachten,van het "niet bewust meer aanwezig zijn" hoewel je wakker bent tot psychosomatische klachten.
En verder loop je het verhoogde risico op allerlei levensbedreigende ziekten als kanker etc. omdat je het immuunsysteem van je lichaam aan het slopen bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meer vragen van je lichaam dan het aankan. Te hard werken, stress, weinig slapen maar ook drank en drugs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is meestal in combinatie met afvallen.
Dat is dat je zo weinig eet dat je lichaam te weinig (juiste) voedingsstoffen binnen krijgt dat hij eigenlijk zijn eigen lichaam "op eet". Vaak gaat het ten koste van je spierbouw en dat heeft te maken met suikers etc.
Dus het is een noodoplossing van je lichaam.