Hoe groot is de kans op een 3e Wereldoorlog binnen de komende 10 jaar?

De media laat nogal wat onrust zien tussen het oosten en westen. Hoe schatten de wetenschappers dit in?

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor het bagatelliseren van het onderwerp door het woord 'onrust' in bovenstaande.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zou kunnen zeggen dat de 3e wereldoorlog al begonnen is. Wereldwijs zijn er conflicten gaande welke als thema religie, immigratie & water hebben. Dankzij het bundelen van krachten via nato, is een groot deel van de wereld betrokken bij het blussen van dergelijke brandhaarden. Toegevoegd na 4 minuten: zolas in 2005 geschreven: Derde Wereldoorlog Volgens de Franse socioloog Guillaume Faye staat Europa aan de rand van de derde wereldoorlog. De recente rellen in Frankrijk zijn niet meer dan een voorsmaakje, een opwarmer. Het wordt een etnische burgeroorlog, waarvan het front van Europa over het Midden-Oosten tot Azië zal reiken. Frankrijk en België liggen in het brandpunt. Dat is in een notendop de onheilspellende boodschap van een interview in Menzo. Faye voorspelt een bloedige cocktail van stadsguerrilla, razzia’s, terrorisme en zelfs verwoestende nucleaire aanslagen. Vroeger werden de waarschuwingen van Faye weggewuifd , maar sinds de rellen wordt er met aandacht naar hem geluisterd. Hoe zeker is Faye van zijn catastrofe-scenario? “Net zo zeker als van het feit dat iemand die spookrijdt op de autosnelweg vroeg of laat een frontale botsing zal hebben. Het exacte moment is moeilijk te voorspellen, maar dat het gebeurt is zeker.”

een speculatieve vraag, waar niemand een goed antwoord op kan geven.

Er is geen spectaculaire toename in het onrust. De media berichten nu meer dan vroeger, waardoor je misschien een vertekend beeld krijgt. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen op een 3e wereldoorlog. Het zal bovendien niet oost - west zijn, maar een conflict noord-zuid.

Als er al een oorlog komt van die schaal, is het een economische. Dit omdat de militaire machtsverhoudingen wereldwijd erg uit balans zijn en voor een groot deel van de wereld geen winst te behalen valt in fysieke strijdt.

Groot, als bedoeld wordt het aantal landen/mogendheden dat meedoet. Feitelijk zijn we nu al aardig op weg. Zeer kleine kans dat een dergelijke oorlog op west-europees of amerikaans grondgebied grondgebied wordt uitgevochten.

Mijn geschiedenisleraar die denkt dat de kans klein is. Hij zegt: ''Ook Amerika, het machtigste land ter wereld, zal geen oorlog beginnen. Niet tegen Irak, tegen Afghanistan of tegen een ander land. De gevolgen zouden daarvoor te groot zijn, kijk maar naar de Eerste en Tweede Wereldoorlog. Nog steeds worden bommen opgeruimd van 60 jaar geleden. Geen enkel land neemt zoals het er nu uitziet dat risico.'' Maar als er een Derde Wereldoorlog zou komen, denkt hij dat het zou ontstaan in Israël, waar 3 wereldreligies samen wonen en waar al jaren een oorlog wordt gevoerd. Maar laat je niet gekmaken door de media, de kans is enorm klein.

Die kans is precies 50%: hij komt of hij komt niet

Volgens sommigen is de Derde Wereldoorlog volop bezig , dit werd door hen gesuggereerd na 7/11. Géén klassieke oorlog maar een oorlog tegen terreurnetwerken. Het is nu te bezien hoe je het bekijkt. Door toenemende wereldbevolking en toenemende schaarste zullen er conflicten ontstaan ...die niet perse mondiaal zullen worden uitgevochten (bijv. Rwanda) Een aantal van die conflicten lijken niet in verband te staan met de schaarste , maar schijn bedriegt West-Europa zal voorlopig niet uit zijn luie zetel komen ... tot wanneer de schaarste zodanig gevoeld wordt dat de mensen in opstand komen ....en dan komen er ongetwijfeld conflicten of de grenzen heen Ook religieuze fanatici vormen een potentieel gevaar. Er moet echt niet veel gebeuren. maar voorlopig lijkt alles rustig op The Western Front Toegevoegd na 2 minuten: En in Noord-Korea is er tenminste nog plaats op 't strand

Ik denk erg grote kans, en natuurrampen zou ik hier ook bij willen plaatsen.

De vs Rusland en china hebben geen ruzie met elkaar.Dat zouden in principe bij uitstek derde wereld oorlog landen zijn.Hooguit dat noordkorea of iran nog een keer te grazen worden genomen.na de inval in irak en afganistan is er ook geen wereld oorlog gekomen .

In sommige landen is er al voor de zoveelste keer oorlog, dan noemen we het burgeroorlog, burenoorlog, wereldoorlog. De kans is inderdaad 50%. Het voordeel van de media tegenwoordig is, dat als er iemand ergens iets geks doet, dit al binnen een half uur op internet staat of op TV te zien is. En ja, in de huidige tijd van bewustwording van het leven kunnen we toch geen oorlog gebruiken. Schaf maar af.

Hoe dan ook, Dit klinkt misschien totaal geschift wat ik ga zeggen/wensen, maar ik hoop dat er een 3e wereld oorlog uitbreekt. natuurlijk is oorlog 1 van de meest vervelende dingen die kunne gebeuren met een land/werelddeel maar net als de 1ste en de 2e wereld oorlog hebben er ongelooflijk veel ontwikkelingen plaatsgevonden. Dit had overigens wel een hoge prijs. Wij mensen moeten minder als individu functioneren en meer als een groep gaan denken en handelen. maar zoals ik al zei, zo ver zijn wij nog niet qua kennis en ontwikkeling als ik nu een schatting ga maken van waneer er mogelijk een oorlog uitbreekt, pakweg 4 tot 8 jaar. i.v.m Europa's roekeloosheid met europese wetgeving etc en de onduidelijkheden die er ontstaan zal de EU er als eerst onder leiden vervolgens ontstaat er een domino effect en voor je het weet zitten azie en de arabische wereld er ook midden in. dit is wat ik denk natuurlijk.

Heel groot. De derde wereldoorlog zal de grootste oorlog worden aller tijden. Het zal niet alleen in de menselijke wereld, maar ook in de geestelijke wereld een oorlog worden. We naderen de eindtijd volgens de Bijbel. Het heelal zal zich oprollen, er zullen verschrikkelijk grote aardbevingen plaatsvinden, er zullen zon- en maansverduisteringen plaatsvinden, er zullen overstromingen plaatsvinden, er zullen zeer veel mensen sterven van honger, oorlog, ziektes,... Lees maar in het laatste boek van de Bijbel; Openbaring.

Ik denk dat die over een jaar ofzo begint puur en alleen als die wapen wet in Amerika komt schat ik de kans groot dat er een burger oorlog komt dan zien andere landen zo als Noord-Korea een kans om aangevallen omdat Amerika verzwakt is en dan kiest ieder land een kant waardoor er een 3e oorlog komt En dan nog de handels oorlog die kan ook zeerwaarschijnlijk ook voor konflicten zorgen

Waar haalt een meerendeel 50% vandaan. 100% procent is het 'juiste' antwoord. Deze bewering is gebaseerd op schaarste. Schaarste van zoetwater, deze zal aanzienlijk afnemen. Zelfs in de EU zal dit tot conflicten leiden. Door extreme droge periode welke 'Nederland' [Europa] zal meemaken.Is voor een groot deel van de Europese bevolking water niet meer te betalen...... De start zal een waarschijnlijk een burgeroorlog zijn, de rest zal nog moeten blijken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100