Is het leven nuttig?

Je leeft voor jezelf en/of voor anderen. Maar als je belangrijke mensen beoordeelt uit het verleden zou het er dan nu anders hebben uitgezien in deze wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen :)

Elk leven is nuttig. Iedereen heeft een eigen rol in de samenleving en iedereen heeft eigen prioriteiten in zijn/haar leven. De één leeft voor muziek, de ander voor sport, weer een ander voor een carriêre in de zakenwereld en de vierde voor zijn/haar gezin. En ja, dat is nuttig. Als je plezier hebt in je eigen leven en je geeft anderen genoeg plezier in hun leven, dan ben je nuttig bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat is voor jou om uit te zoeken. waar wordt je tevreden van wat maakt je blij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is altijd nuttig en waard om geleefd te worden.
Als je nu naar heden of verleden kijkt er zullen altijd goede en verkeerde dingen gebeuren, dat is nu eenmaal menselijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is zoet, er is altijd wel iets waarvoor je door wilt gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen hebben de loop van de geschiedenis meer beinvloed dan anderen, denken we.
Toch is de boekdrukkunst op meerdere plaatsen tegelijk uitgevonden en het buskruit ook.
Waarmee ik wil zeggen dat mensen met elkaar een ontwikkeling doormaken.
Waarbij iedereen zijn/haar bijdrage levert.
Ieder leven heeft zin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel mensen die een belankrijke rol hebben gespeeld in het verleden en daar merk je natuurlijk de invloed nog van.Kijk maar naar de uitvindingen die zijn gedaan waar we nu van profiteren.Het leven kan zeker nuttig zijn voor jezelf en anderen als je er een goede invulling aan geeft.En we hoeven niet allemaal een groot licht te zijn,er is ook een lampje nodig bij het bed van een ziek kind.Ik heb die uitspraak een keer ergens gehoord en ik vind hem nog steeds heel mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie uitspraak Mayflower +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank!
Zonder mensen was er geen verleden. Ook jouw leven draagt bij aan het voortbestaan van de mensheid. Als je de mensheid niet nuttig vindt, zal jouw leven dat ook niet snel zijn, tenzij je een mogelijkheid vindt om wat te doen aan al die nutteloze mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is nuttig als je dat er zelf aan geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld nu zou er anders uit gezien hebben als bepaalde mensen nooit geboren waren. Hoeveel anders dit zou zijn is niet te bepalen. Veel technologische en sociale veranderingen zijn om meerdere plaatsen tegelijk bedacht. Maar stel dat Columbus niet Amerika had gevonden. Dan had het mogelijk (maar niet zeker) nog wel 100 jaar geduurd voor weer iemand dat had aangedurfd. Dat had effecten gehad voor de gouden eeuw hier in Nederland.

Maar of dat het leven nuttig maakt? Ja mensen hebben invloed. Maar zonder mensen draait de aarde ook gewoon door. Ik geloof sowieso niet zo in 'nut'. Mensen zijn, jij bent, ik ben ook. Waarom zou er een groter 'nut' moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven an sich,is alleen maar bestemd om de voortplanting in gang te houden. Het nut is datgene,dat je er zelf aan toevoegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn opinie is het bijzonder zinloos. Sterker nog, ik kan me afvragen of het allemaal wel echt is! Maar dat neemt niet weg dat ik, zinloos of niet, illusie of niet, er best wel leuke dingen mee kan doen.

Het leven an sich is wat mij betreft volkomen zinloos. Er van genieten is daarentegen erg nuttig. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koning Salomo,die gebeden had achter wijsheid en deze ook van God had gekregen zei in één van zijn spreuken na alles wat hij maar kon uitgevorst te hebben,(hij had er overigens ook de rijkdom voor) over dit huidige leven:

(Prediker 1:2) . . .„De grootste ijdelheid!”, heeft de bijeenbrenger gezegd, „de grootste ijdelheid! Alles is ijdelheid!”

...en toch.....

Op het einde van zijn verzameling wijsheden (lees ze eens allemaal aub.)zei hij:

(Prediker 12:13-14) Het slot van de zaak, nu alles is gehoord, is: Vrees de [ware] God en onderhoud zijn geboden. Want dit is de gehele [verplichting] van de mens. 14 Want de [ware] God zelf zal elk soort van werk in het gericht brengen met betrekking tot alles wat verborgen is, [om te zien] of het goed is of slecht.

Er is dus maar één ding wat zin aan het leven kan geven,daarover zei ook de apostel Paulus :

(1 Timotheüs 6:19) ... voor zichzelf een voortreffelijk fundament voor de toekomst veilig als een schat wegleggend, opdat zij het werkelijke leven stevig mogen vastgrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een optimistische kijk en positieve stralingen in jou eigen leven wordt het leven in mijn ogen nuttig. De etnische verschillen en onvoorspelbare gebeurtenissen maken het leven zinvol om telkens weer van andere culturen en gebeurtenissen te smullen. Het leven is als eten, neem het met een korreltje zout. Maar dit is mijn visie op het leven uiteraard. Ik vind de vraag vrij tot zeer persoonlijk waar geen juist antwoord op bestaat