Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik wetenschappelijke artikels over de sociale kwestie arbeidsmarkt?

Voor mensenrechten moet ik een sociale kwestie uitwerken en ik dacht aan arbeidsmarkt, maar waar vind ik genoeg info om goed onderbouwd mijn argumenten te geven over arbeidsmarkt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.9K
Antoni
5 jaar geleden
Misschien kan een vakbond, zoals de FNV, je hierbij helpen.
Antoni
5 jaar geleden
Kijk op https://www.fnv.nl/.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De arbeidsmarkt kent een paar hardnekkige problemen. Zo’n 1,5 miljoen (17 procent) mensen ontvangen in Nederland een uitkering vanwege werkloosheid of arbeidsongeschiktheid. Er is dus nog altijd een substantiële groep mensen die het, ondanks alle beleidsmaatregelen en de aantrekkende economie, niet lukt om een (volwaardige) baan te vinden.

Veel mensen met een arbeidsbeperking en mensen in de bijstand, zijn jarenlang afhankelijk van een uitkering. Tevens groeit het aantal werkende armen hard.[1]Dat zijn met name zzp’ers, mensen die afhankelijk zijn van uitzendbaantjes, werkende alleenstaanden en werknemers met een migratieachtergrond.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Het is niet verboden, maar door 1 op 1 kopiëren uit een bron maak je je er wel erg makkelijk van af.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding