Hoe meet men wat onaardige mannen verdienen?

In het varaprogramma "Wat verdien je" werd de vraag gesteld wie het meeste verdienen:
A. Onaardige mannen
B. Aardige mannen
C. Aardige vrouwen

Het antwoord was uiteindelijk onaardige mannen. Nu vraag ik me af je dit zou kunnen weten. Volgens mij wordt 'aardigheid' nergens geregistreerd.

6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Je vraagt een groep mensen elkaar te beoordelen op een aantal dingen waaronder "aardigheid". Daarnaast laat je die te beoordelen groep een vragenlijst invullen waarin je ze ondervraagt naar salaris. Dan kan je gaan kijken hoe de groep die gemiddeld laag scoort op aardigheid, scoort op inkomen en daar een conclusie uittrekken.

De betere term was geweest:
Mannen die gemiddeld laag scoren op aardigheid volgens een testpanel.

Toegevoegd na 14 minuten:
https://www.nu.nl/werk-en-prive/2590263/onaardige-werknemers-verdienen-meer.html

"""
AMSTERDAM - Aardige werknemers krijgen een lager salaris dan hun minder vriendelijke collega’s. Vooral voor mannen is de salariskloof groot.
Dat blijkt uit onderzoek van onder meer de Cornell Universiteit, waarover the Wall Street Journal maandag bericht.

Uit het onderzoek blijkt dat mannen die op het gebied van ‘aardigheid’ onder het gemiddelde scoren ongeveer 18 procent meer verdienen dan aardige mannen. Voor onvriendelijke vrouwen geldt dat zij vijf procent salaris meer in het laatje brengen."
""""