Heeft een persoon met een zeer hoge leeftijd en geen last van hart en vaatziekten, het denkniveau van een hoogopgeleid persoon?

Hogeropgeleiden hebben minder kans op diabetes en hart- en vaatziekten en worden veelal ouder. Deze mensen bewegen nu eenmaal meer, drinken minder alcohol, roken minder en hebben minder vaak overgewicht. Stuk voor stuk factoren die de kans op aandoeningen als hart- en vaatziekten en diabetes sterk verminderen. Is deze stelling ook om te draaien. Oftewel hebben mensen met een hoge leeftijd en geen last van hart en vaatziekten bij voorbaat een hoger dan gemiddeld denkniveau?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Erna55
6 jaar geleden
Je zegt dat hoger opgeleiden veelal ouder worden.
Bij ouderen zul je dus meer hoogopgeleiden vinden.
Ik snap niet wat je bedoeld met " bij voorbaat" een hoger ...denkniveau.
Castle
6 jaar geleden
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2014/46/zorggebruik-verschilt-per-opleidingsniveau

Antwoorden (1)

Nee, dat zou het zelfde zijn als dat je zegt: een auto heeft vier wielen, dus alles met vier wielen is een auto. Er zijn legio kerngezonde personen van hoge leeftijd die weinig of geen opleiding hebben gehad en ook niet het denkniveau van een hoog opgeleide hebben.