Een held is in mijn ogen iemand die dingen presteert waar anderen van onder de indruk zijn, nu denk ik niet aan iemand die toevallig goed kan zingen of sporten. Mijn held is een goede vriendin van mij, die tien jaar geleden is overleden aan kanker.
Haar hele leven zat het haar al tegen. Op haar vierde kreeg ze een ongeluk en belandde in een rolstoel. Op haar 25e werd terminale kanker geconstateerd, aangezien ze geen gevoel had onder haar middel, had ze nooit gemerkt dat er iets niet goed zat.

Gedurende haar hele leven heeft ze echt geleefd. Ze liet haar handicap haar leven niet in de weg staan en probeerde zoveel mogelijk mee te doen met anderen.

Ook toen ze hoorde dat ze niet lang meer te leven had ging ze niet wegkwijnen in een hoekje. Ze kreeg het voor elkaar ons heel zakelijk te melden dat ze nog maar kort had en dat ze van die korte periode optimaal wilde genieten. Ze kon geen treurende mensen gebruiken, ze wilde lachen en plezier maken zo lang het nog kon.
Het bleek helaas maar een half jaartje te zijn, maar in dat halve jaar heeft ze "meer" echt geleefd dan menig ander in een heel leven.

Zij heeft mij doen inzien dat alle kleine dingen in de wereld de moeite waard zijn. Ze heeft me geleerd dingen die ik wil doen niet uit te stellen tot later, later kan wel nooit eens komen.
Of zoals het Klein Orkest al zingt: "Later is allang begonnen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 voor jou,heel mooi geschreven,best ontroerend

Andere antwoorden (9)

Een held is iemand die in een onverwachte situatie precies het goede doet.
in een sloot springen om iemand te redden bv..of iemand die helpt in noodsituaties en niet gaat staan toekijken hoe een ander in elkaar geramd word...van de kant kun je veel roepen maar helpen kun je beter doen...daar heeft die persoon gelijk iets aan...112 bellen en helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zonder aan jezelf te danken, die ander helpt.
Als je in een situatie die zeer bedreigend is niet afwacht maar meteen actie onderneemt zonder je eerst druk te maken over het feit of jezelf een risico loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een held riskeert zijn eigen leven om dat van een ander te kunnen redden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand is een held die zich zelf in gevaar brengt om andere mensen te redden of : te helpen die zich in een gevaarlijke situatie begeven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het al wat rustiger bij je? morgen zijn wij aan de beurt,al is het een troostprijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het begint weer een beetje normaal te worden in het centrum en alles is weer netjes opgeruimt .
Alleen in mijn hoofd was gisteren de timmerman nog bezig met herstel wekzaamheden .
En dat is vandaag ook weer hersteld .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps er is er weer een boos : elk antwoord een -
Als je dit antwoord zonder enig zinnige tekst er in geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die met gevaar voor eigen leven een medemens red.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen die ten onrechte gemind is, heb ik een plus gegeven. Ik kan de lol niet ontdekken om een goed antwoord te minnen. Nieuwe sport of zo ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet t niet,wie dat doet. Zijn toch allex goede antwoorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet t niet,wie dat doet. Zijn toch allex goede antwoorden?
Mijn helden zijn geen mensen die hun leven riskeren om een ander te redden.

Sommige mensen adoreren sportlui en aanbeden die als helden. Dat heb ik niet.
Lance Armstrong, Rinus Michels, die worden door veel mensen als held gezien.

Mijn persoonlijke helden zijn mensen die het heel ver gebracht hebben, op hun manier en op hun gebied, en die ik daarom bewonder.
Daaronder zitten beroemde fotografen, mozaiekkunstenaars, wetenschappers, schrijvers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een held is iemand die goede dingen doet en daar geen schouderklopje voor hoeft te hebben of held te worden genoemd. Hij doet het uit zichzelf en vanuit zijn hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
held is subjectief, als iemand jouw eigen maatstaven tegemoed komt wat goed en slecht betreft kan dat voor jou een held zijn.