Waarom gaan mensen trillen met hun been als ze aan het praten zijn?

Ik merk het bij vrienden van me, zodra ze aan het woord zijn gaan ze tegelijkertijd met 1 of soms beide benen op en neer bewegen, of hun voeten bewegen of met een voet op de grond tappen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Dat is een vorm van zenuwachtig zijn. Ze voelen zich kennelijk niet helemaal op hun gemak, nu ze in het middelpunt van de belangstelling staan.
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
+
Het helpt mensen vaak ook om zich te focussen op hun verhaal.