Een secundaire bron. Want dit bureau verzamelt historische gegevens en bouwt daarop voort met statistieken en andere informatie.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar ik zou zeggen dat het geen secundaire bron is omdat ik heb begrepen dat secundaire bronnen alleen boeken kunnen zijn
tinus1969
7 jaar geleden
@Samantha2016; secundaire bronnen kan alles zijn, als het maar originele data (primaire bron) interpreteert.
Amadea
7 jaar geleden
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Bronnen kunnen zelfs ongeschreven zijn.
Primaire bron. Het zijn namelijk originele data.

Zie link, waar dit expliciet wordt bevestigd.
('Primary sources include (..) statistical data')
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Primaire bronnen zijn gemaakt door mensen die er direct bij betrokken zijn geweest. Secundaire bronnen zijn gemaakt door mensen die er niet direct bij betrokken zijn geweest.
tinus1969
7 jaar geleden
@Amadea, Dat is (zie bron :-) niet helemaal waar. Primaire bronnen zijn originele data. Juist (ruwe) statistische data zijn dus een primaire bron.