Gebruiken zelfverzekerde/gelukkige mensen drugs?

Ongelukkige of onzekere mensen gebruiken vaker drugs om zich goed te voelen. Zelfverzekerde of gelukkige mensen zouden dit dus in feite niet nodig hebben. Doen zij dit?

Ik hoop dat jullie je standpunt over drugs los van mijn vraag kunnen zien.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K
Z512099
7 jaar geleden
Absoluut, zelfverzekerde of gelukkige mensen drinken evengoed wijn of een borrel, of roken tabak of ze wieten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar sommige mensen worden daar nog ongelukkiger van?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal eens met Z512099. Er zijn genoeg mensen die het gebruiken voor een beetje relaxen (wiet o.i.d.) of om langer door te kunnen springen gaan bij een festival.
Erna55
7 jaar geleden
Lees eens : https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waarom-worden-drugs-gebruikt/
Amadea
7 jaar geleden
Ik val een beetje over die combinatie zelfverzekerd/gelukkig. Want dat hoort niet onomstotelijk bij elkaar, en het zijn geen synoniemen. Een zelfverzekerd persoon hoeft helemaal niet gelukkig te zijn, en een onzeker persoon kan juist heel gelukkig zijn.
Reddie
7 jaar geleden
@Amadea, inderdaad.
En gelukkig (of tevreden?) en zelfverzekerd zijn er in vele gradaties.
Een zeer ongenuanceerde stelling.

Antwoorden (1)

Strikt genomen kan je koffie ook als drugs beschouwen, en er zullen heel wat mensen zijn die zich als gelukkig beschouwen en koffie drinken. Maar goed, laten we in dat geval aannemen dat ze niet zozeer gelukkig zijn door de cafeïne.

Maar als iemand echt volmaakt gelukkig is zal deze geen echte drugs nodig hebben.
Wat wel kan is dat dat als experiment/onderzoek wordt gedaan.

Wat betreft zelfverzekerde mensen is het misschien net iets anders. Want mensen die zelfverzekerd overkomen of zijn hoeven niet altijd zo gelukkig te zijn.

Toch is er nog een verschil in wat voor soort drugs. Er zijn verschillende soorten drugs:

- Oppeppende drugs: speed, cocaïne, caffeïne...
- Verdovende drugs: alcohol, heroïne, GHB, slaap- en kalmeringsmiddelen, ...
- Bewustzijnsveranderende drugs: cannabis, LSD en andere tripmiddelen,

Een zelfverzekerd iemand zal misschien eerder een oppeppende drug gebruiken om zich nog beter te kunnen profileren terwijl een ongelukkig iemand eerder zal kiezen voor een verdovende drug zodat de pijn niet zo gevoeld wordt.
En enigszins gelukkige mensen kunnen afhankelijk van hun stemming voor elke soort kiezen. En zo hun pijnen te verdoven of positieve energie extra te stimuleren of hun nieuwsgierigheden te vervullen.

Dus kort gezegd, ja ook gelukkige mensen kunnen om verschillende redenen drugs gebruiken. Maar als ze echt volmaakt gelukkig zijn zal dat niet gebeuren (nou ja, op een bakje koffie na dan...)

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/drugs/32854-de-verschillende-soort-werkingen-en-inname-van-drugs.html

http://nl.drugfreeworld.org/drugfacts/drugs/why-do-people-take-drugs.html