Ik kan in de meestal gevallen correct naar iemand's nationaliet, afkomst, of moedertaal raden. Hoe komt dit?

Amerikanen bijvoorbeeld hebben laaghangende wangen waarbij de scheidingsplooi ietwat horizontaal ligt in relatie tot de lippen, een rare glimlach of een beetje chagrijnige blik in de ogen, de neuzen zijn doorgaans bot en afgestompt, en de spieren van het lager voorhoofd zijn doorgaans schuin binnenwaarts gericht.

Germanen hebben schuiner liggende scheidingsplooien ter hoogte van de wanen, een ietwat scherper neuspunt,en het voorhoofd is algemeen platter, en je ziet bij hen een natuurlijke lach, niet geforceerd.

Het is geen specifieke eigenschap op zich, het is de combinatie die maakt, en dat is waarop ik mijn oordeel vorm, en het blijkt meestal correct ook nog, achteraf.

Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
paulus811
9 jaar geleden
Ik woon in New York en daar zijn mensen die kunnen raden uit welk deel van New York iemand komt. Dat iemand Amerikaan is, is niet zo heel moeilijk te raden. Een vriendin komt uit Texas en ook dat raden veel New Yorkers in 1 keer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedoel je dat ze dat raden na eenmaal met die persoon gesproken te hebben, en het accent hen verraadt?
Amadea
9 jaar geleden
Kan jij dan werkelijk het verschil tussen bijvoorbeeld een Filippijn, Birmees, en Tibetaan zien of horen, mig72?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@paulus811 Inderdaad. Ik denk niet dat dit nu een echt unieke gave is ofzo.
Mensen van verschillende nationaliteiten hebben nu eenmaal specifieke kenmerken die vrij herkenbaar zijn.
Wanneer je als Nederlander bijvoorbeeld een Maleisiër en een Thai uit elkaar kan houden zonder er ooit te zijn geweest, wordt het wat mij betreft al een ander verhaal.
paulus811
9 jaar geleden
Precies Rabelais, dat zou ik een 'gave' willen noemen. Mig72, inderdaad; New York heeft 8 miljoen inwoners met 4 verschillende dialecten. Ik ben persoonlijk overigens al blij als ik ze überhaupt versta. Maar als Nederlander is het ook niet heel moeilijk om een Fries van een Brabander te onderscheiden. En ' de Germaan' bestaat ook niet echt. Iemand uit Beieren heeft een heel ander accent dan bijvoorbeeld iemand uit het noorden van Duitsland. En sommige Duitse uitdrukkingen komen in het Zwitsers en Oostenrijks helemaal niet voor. Dus alleen raden dat iemand ' Germaan' is vind ik persoonlijk geen gave, maar als je het leuk vindt is het wel de moeite waard om de kleinere verschillen te gaan ontdekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea nog niet geprobeerd maar in het verleden heb ik wel bijv Koreanen uit Chinezen uit Japanners kunnen houden. Of dat iets voorstelt. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is dat ik anoniem wil blijven hier, maar ik ben toch reuzebenieuwd hoe je mij inschat als Nederlander met Duitse en Belgische wortels. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik pik in Parijs de Nederlanders er zo uit. Die willen altijd patat met een kroket (en ze spreken Nederlands, ook dat nog)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn ook Nederlanders die genieten van de specialiteiten van een land en niet op zoek gaan naar de eerste de beste McDonalds. Net als dat niet alle Engelsen in sportshirtjes aan het zuipen zijn op vakantie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Stellalala, aan hetgeen tussen haakjes staat heb je toch wel begrepen hoe hoe ik het bedoel?

Antwoorden (1)

Mensenkennis.