Wat is het grootste verschil tussen orhopedagogie en psychologie en wat doen ze meer?

Kan er iemand mij helpen?Ik doe Verzorging en ik kom in contact met kinderen en ouderen en wil graag verder studeren maar ik wil eerst weten wat het inhoud.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Een psycholoog is iemand met een universitaire studie (Psychologie) met een brede kennis over de algehele psychologische ontwikkeling bij mensen. Als iemand een specialisatie heeft in kind en jeugd, dan doet een psycholoog soms hetzelfde werk als een orthopedagoog. Hun manier van werken en hun visie op problemen kan wel anders zijn. Een orthopedagoog bekijkt de problemen vooral binnen de opvoedingssituatie en betrekt daarom vaak ouders en soms school bij het oplossen van problemen. Een psycholoog kan zich soms meer op het probleem alleen richten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het grootste verschil is volgens mij dat ze bij orthopedagogie zich uitsluitend richten op kinderen, opvoeden en kind-relaties. En bij psychologie wordt dat breder getrokken, naar bv sociaal, maatschappelijk of neuro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja bij orthopedagogie wordt meer gekeken naar het kind in zijn ontwikkeling vaak gaat dit dan de richting op van leerstoornissen zoals ADHD, DYSLEXIE enz