Waarom dragen veel mannen met een maatpak lange puntschoenen?

Het valt mij op dat een groot percentage van maatpakmannen lange puntige schoenen dragen. Is dat louter een soort van code of zit daar een diepere betekenis of doel achter?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Amadea
9 jaar geleden
Dat zal wel zijn omdat hun favoriete couturier heeft bepaald dat dit mode is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maatpakken horen nu eenmaal bij modebewuste mannen en daar horen Italiaanse schoenen bij. De Italiaanse ontwerpers zijn echte trendsetters en de Italiaanse schoenen worden beschouwd als het ultieme in de mode. En dat zijn momenteel lange puntige schoenen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Net zoals een zwart pak en dan van die oranjeachtige bruine puntschoenen. ZO LELIJK!
http://www.thombroekman.nl/img/thomas-henderson-kostuum_400x600_7722.png?1402506068342

Antwoorden (1)

Dat is nou eenmaal de stijl, je kan er ook gymschoenen onder dragen of bergschoenen, maar dat is niet wat je er onder verwacht. Ook geitenwollensokken zullen wat vreemd staan in deze combi.

Overigens wordt ook bijna altijd een stropdas gedragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, ja kwestie van weten welke stijlen bij elkaar passen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk doe je geen gymschoenen ed onder een pak. Maar er zijn ook "klassieke" herenschoenen zonder een lange puntneus.