Wat zijn de eigenschappen en capaciteiten die iemand moet hebben om de studie geneeskunde succesvol te kunnen afronden? (Behalve gemotiveerd zijn)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Medische kennis is niet voldoende om als arts goed te kunnen functioneren. Volgens het Raamplan Artsopleiding komen daar nog wel zes rollen bij: communicator, samenwerker, organisator, gezondheidsbevorderaar, academicus en beroepsbeoefenaar.

Je moet een positief kritische onderzoekende instelling hebben. Je moet in mensen geïnteresseerd zijn. En je moet tegen bloed, viezigheid bij mensen (vul het zelf maar in) kunnen. Met de exacte vakken heb je geen moeite.

Medische studenten noemen de volgende eigenschappen:
* Een arts weet wat belangrijk is voor zijn patiënten, zijn collega’s en hemzelf, en durft hierin de leiding te nemen’
* Een goede arts moet zich onder alle omstandigheden professioneel gedragen’
* Je moet als arts weten waar je het over hebt en verder kunnen kijken dan je eigen vakgebied’

Verder kan je nog wat googelen: eigenschappen student geneeskunde.
In de bron staat een link wat studenten er zelf over zeggen.