Dat is per tankstation verschillend... Dat hangt er vanaf welke compressor het tankstation gebruikt.. Het tankstation waar ik werkte had een luchtpomp die tot 8,5 bar.. Maar laatst was ik onderweg, en daar was één die ging maar tot 4,5 bar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gangbare luchtcompressor kan al snel een druk van 10-15 bar of zelfs hoger halen. Achter een luchtcompressor wordt altijd een reduceerventiel geplaatst en die wordt afgesteld op een druk die benodigd wordt geacht voor de voertuigen die gebruik maken van de pomp.
Personenauto's, maar vooral campers, hebben soms een bandenspanning nodig die kan oplopen naar 7 bar. De druk voor vrachtwagenbanden kan soms nog hoger gaan.
Toch kom je vaak bij pompen die niet hoger afgesteld kunnen worden dan 5 bar. Maw, het is per tankstation verschillend. Heeft jouw autoband een hogere druk nodig dan zul je het bij een ander station moet proberen en anders bij een garage.