wat is de betekenis van een orgidee, een rode roos, een gele roos en een zonnebloem? en voor welke gelegenheid zijn ze?

ik heb gehoord dat elke bloem een betekenis heeft en voor een speciale gelegenheid is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is andersom; voor verschillende gelegenheden is er een bloem.

Antwoorden (1)

De orchidee draagt vele boodschappen met zich mee, maar de belangrijkste zijn: liefde, schoonheid en rijkdom. De laatste is afkomstig uit het Victoriaanse Engeland, waar de orchidee symbool stond voor rijkdom en luxe. Bij de oude Grieken stond de orchidee echter voor mannelijkheid.

Zoals al gesteld is, zijn rode rozen de beste manier om iemand te vertellen dat u gevoelens koestert voor degene. Het is een uiting van liefde en genegenheid, schoonheid en perfectie. Rode rozen dragen een diepe betekenis met zich mee en zijn daardoor goed te gebruiken om de ander te vertellen dat u van degene houdt. Het is alsof u zegt: ”Deze ware liefde is sterker dan doornen en kan alles aan”. Het kan gegevens worden aan een geliefde bij een bepaalde gelegenheid of gewoon zomaar, om te zeggen dat u van degene houdt.

Gele rozen symboliseren de zon, vanwege de gele kleur. Deze gele kleur staat in veel Oosterse landen voor plezier en wijsheid en ook voor kracht. Allemaal positieve betekenissen dus. Het was dus ook niet vreemd dat ook de gele rozen deze positieve symbolen meekregen.
Echter was dit niet het geval in de Westerse wereld. In de Westerse wereld was de betekenis van de gele roos zelfs een lange tijd negatief. Gele rozen stonden een tijd symbool voor jaloezie en liefde die vergaat. Niet echt om vrolijk van te worden. Maar naarmate de tijd voorbij ging, kwam de betekenis dichter bij de betekenis van de Oosterse wereld te liggen. De gele roos staat nu daarom symbool voor vriendschap, warme gevoelens, opbeuring, blijheid en plezier.
Gele rozen kunnen als blijk van waardering gegeven worden of als teken van vriendschap. Gele rozen kunnen gegeven worden wanneer u uw liefde wilt laten blijken voor iemand, zonder romantische bijbedoelingen. Het is dus goed bruikbaar binnen vriendschappen of familiebanden. Ook kunnen gele rozen gegeven worden, wanneer het gebruikt wordt om iemand op te vrolijken: een zonnige dag.

De zonnebloem staat symbool voor betrokkenheid, toewijding en warmte. Deze zaken waar de zonnebloem voor staat, zijn waarschijnlijk weinig verrassend. Met haar zonnige verschijning en haar zonnige eigenschappen wordt de zonnebloem hier ook mee geassocieerd. De zonnebloem staat ook voor een lang leven.
U kunt zonnebloemen geven aan iemand om degene op te vrolijken (zelfs als degene al vrolijk is) of om te laten weten dat je aan degene denkt. De zonnebloem kan vrijwel bij iedere gelegenheid gebruikt worden.