Als een baby afgezonderd van mensen door apen worden opgevoed, zou de baby na 20jaar dan op de zelfde manier als andere apen kunnen communiceren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Tissa de apenjongen uit Sri Lanka

Tissa werd in 1973 op handen en voeten met een groep apen gevonden door een vrouwelijke houtkapper, ze ving de ongeveer elfjarige jongen en noemde hem Tissa, maar leverde hem al snel over aan de politie, omdat hij onhandelbaar wild was.
Naast het feit dat hij op handen en voeten liep vertoonde Tissa ander dierlijk gedrag, zoals janken en grommen naar mensen en eten van de grond. Ook (glim)lachte hij niet zoals vaker voorkomt bij wilde kinderen. Hij heeft dat overigens uiteindelijk wel geleerd in een opvanghuis.

In de bron vind je nog meer verhalen over "wolfskinderen": kinderen die grootgebracht zijn met een minimum aan menselijk contact.

Nog een citaat uit een onderzoek van 1941:
Kinderen opgevoed door dieren kenmerken zich daarnaast vaak door op handen en voeten te lopen, bladeren of rauw vlees te eten, hun tanden aan botten te scherpen en hun weigering kleding te dragen.

Het antwoord is dus: ja, zo'n kind past zich aan aan de omgeving waar het is opgegroeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar of hij op dezelfde manier zal communiceren, zoals in de vraag wordt gevraagd, is dan nog maar de vraag.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je je eerst af moet vragen of de baby de 20 zal halen. Mensen baby is erg afhankelijk van goede menselijke zorg, deze kan een aap niet bieden. Maar mocht het overleven zouden ze elkaar in ieder geval kunnen begrijpen en aanvoelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
En mist de (mensen) baby het instinct van een aap.