waarom noemen sommige mensen iets onmogelijk als het mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die zijn wat kortzichtig

Het beste antwoord

Vaak zien ze er tegenop om het te doen en hebben ze er geen zin in en roepen ze al gauw onmogelijk. Dan komen ze er makkelijk vanaf. Terwijl een ander het tegendeel kan bewijzen en wel zijn tijd en moeite in wil steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Op deze vraag kan ik onmogelijk antwoord geven! Nee grapje, ik denk omdat je niet verwacht dat het zou kunnen dus dat je dan maar zegt dat het onmogelijk is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het wel te doen is, maar zeer veel tijd vergt, en moeilijk
is om het te doen, monniken werk dus.
Dan wordt er nogal snel geroepen ja maar dat is onmogelijk.Dus ik begin er niet aan zoek maar een ander die er wel geduld voor heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen hebben geen zin om het "onmogelijke" te doen.
Teveel inspanning, teveel nadenken.

Überhaupt IETS doen...

Mijn schoonmoeder gebruikt deze zin vaak. Ik heb het stille vermoeden dat zij depressief is. Zij zit hele dagen (in haar pyjama) op de bank. Ze doet niets meer aan uiterlijke verzorging (zoals harenkammen). Ze komt amper van haar stoel af.

Als ik "iets" aan haar vraag. Dan is het al gauw "onmogelijk". Ze heeft er gewoon geen zin in, geen puf voor, ze is te depressief.

Ze zit in een neerwaartse spiraal.

Dit is wellicht slechts een uitwerking van je vraag. Misschien dat er ook andere antwoorden mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze lui zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een groot verschil tussen willen, kunnen en durven doen. Voor een lijkt het dus ook mogelijk, omdat ze het willen, kunnen of durven. Anderen hebben niet de de wil de kennis of de moed om iets aan te pakken. Daarom zeggen mensen soms dat iets onmogelijk is. Neem nu bvb een zwembad door zwemmen, als je niet kan zwemmen... onmogelijk he... Tenzij je durft te leren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen heeft de nodige zelfdiscipline om er aan te beginnen en het 'onmogelijke' toch proberen om te buigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is dan inderdaad wel mogelijk. Maar mensen noemen het mogelijke onmogelijk omdat het moeilijk en lastig is (en bovendien meestal wat meer werk kost) om dat mogelijke te bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn devies is , Als het niet zo kan als het zou moeten ,
dan moet het maar zo als het wel kan .

Voor elke probleem is er wel een oplossing .