wat zal je later worden als je humane wetenschappen doet in 3de middelbare ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zelfs met behoorlijk specifieke studierichtingen is het aantal beroepen dat je later kunt doen, behoorlijk groot. Als ik zelf kijk naar mijn oude studiegenoten doet vrijwel niemand hetzelfde als iemand anders uit onze groep dus er zijn echt veel opties. In de studierichting 'Humane wetenschappen' staan de mens en de samenleving centraal. Belangrijk is dan ook dat je graag met mensen omgaat en dat je interesse hebt voor alles wat de mens aanbelangt. Je bent ook nieuwsgierig naar het waarom van het handelen van de mens. Om je in deze richting thuis te voelen moet je sociaal, creatief, soepel en open zijn en moet je kunnen luisteren naar elkaar, want er worden voortdurend ideeën en visies uitgewisseld waarbij je respect moet kunnen tonen voor de mening van anderen. Deze richting stimuleert je om jezelf te ontplooien en prikkelt vooral je geest en je enthousiasme. Als dit alles je aanspreekt zijn er volgens mij ZEER veel mogelijkheden waarbij zeer waarschijnlijk mensen centraal staan. Het hangt ook af of je nog een studie doet op mbo, hbo of universitair niveau. Na de universiteit kom je vaak in de wat theoretische kant terecht, dus bijv de ontwikkeling van nieuwe behandelingsmethoden of analyse methoden. Met een hbo opleiding ben je vaak praktischer bezig: het TOEpassen van een behandelingsmethode bijv Maar ik zie er van alles mee kunnen, van personeelsfunctionaris tot coach tot maatschappelijk werker

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100