is dit het bewijs dat Niburu/planeet x of tyche nadert?

http://www.niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=175:maan-orbit-veranderd-door-planeet-x&catid=35:universum&Itemid=48

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk je echt dat iemand hier die publicatie gaat lezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wel ;) Mij leek het wel interessant.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als iets op niburu.nl staat, hoef je het niet meer te lezen - dan weet je namelijk ook zo wel wat de inhoud van het artikel is.

Antwoorden (5)

Mensen die ergens van overtuigd zijn zien overal een bewijs in.
Voor mij geldt: eerst zien en dan geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niet eens bewijs dat Niburu bestaat, dus dan is het antwoord op je vraag per definitie: NEE.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm, maar de vraagsteller vraagt toch juist of de informatie in de link misschien het bewijs is?
Eigenlijk had er een accent op de i moeten staan, "is dít het bewijs..."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De site gaat uit van het bestaan van Niburu en geeft dan een "onderzoek" dat het bewijst.
Maar als ik een site "Dwarsgestreepterozekabouters" noem en een "onderzoek" plaats waaruit "blijkt dat die dwarsgestreepte roze kabouters helderziend zijn - is dan dat "onderzoek" een bewijs voor het bestaan van die kabouters?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De inhoud van de .pdf gaat niet zo zeer over kabouters, dus dat is een moeilijke vergelijking. Ik snap je reactie wel, Niburu is een zeer bont gekleurde instelling met een hoop kul op de site. Toch kan er iets tussen sluipen wat hout snijdt, alleen wie gaat het naspitten of het waarheidsgehalte heeft...
Een notoire leugenaar zal ook meestal wel iets wat onwaar is vertellen, echter is het niet uitgesloten dat er iets uit zijn mond kan komen wat wel waar is.
Een TNO dat massief genoeg is om een meetbaar effect op de maan te hebben, zou zichtbaar moeten zijn met moderne telescopen, effecten hebben op andere TNO's (verstoringen in banen van kometen e.d.), en meetbare effecten hebben op de buitenste planeten.

Dus nee. Sorry, maar er is nog altijd geen enkel overtuigend bewijs voor Niburu/Planeet X. Zeker niet als het ook nog eens de bedoeling is dat deze rond december 2012 bij ons langs komt - want dan zou het momenteel geen TNO meer moeten zijn, maar tussen de banen van Jupiter en Saturnus in moeten zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, zolang de NASA niet met onderzoeksresultaten komt die hetzelfde uitwijzen, is dit geen keihard wetenschappelijk aangetoond bewijs.

ik schiet dus nog maar even niet in paniek :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is een eventueel mogelijke ononderzochte en niet bewezen theorie dus zeker geen bewijs dat niburu nadert. daarvoor moet sowieso eerst bewezen worden dat niburu bestaat.
Ik zit vrij vaak op die site maar de meeste (bijna alle) artikelen moet je met een dikke korrel zout nemen.
Al vaak zat ufo filmpjes gezien op die site die achteraf door de maker verklaard worden als zelf in elkaar geknutseld. best een leuke site maar niet geschikt voor goedgelovige mensen.