Wat te doen als iemand je steeds een teleurgesteld gevoel geeft?

Iemand geeft mij de hele tijd een teleurgesteld gevoel, maar volgens mij is er eigenlijk niks en heeft diegene het ook niet eens door. Het zijn ook niet echt hele grote dingen waar het om gaat, maar toch voel ik me steeds zo. Wat moet ik met dat gevoel doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.2K

Het beste antwoord

je teleurgesteld voelen kan ook door kleine dingetjes.

of die persoon het nu wel zo bedoeld (wat wil deze ermee bereiken en waarom)
of dat deze persoon het niet zo bedoeld (deze weet het dus niet, tijd dat je het aangeeft en vraagt)

als er iets is waar je je teleurgesteld over voelt geeft dit dan aan.
zeg bv. weet je, als je zit zegt dan vat ik het 'zo of zo' op, bedoel je dat ook of haal ik me dat in mijn hoofd?

de ander kan dan uitleggen waarom deze zo reageerde en kan jou dus duidelijk maken hoe het wel of niet bedoeld word.

gaat het niet expres kan deze persoon rekening met jou (onzekerheid?) houden. bedoeld deze persoon het wel zo kan je vragen waarom en wat deze hiermee wil bereiken.

als je het op zijn beloop laat (met de kans dat de persoon niet eens weet dat deze jou kwetst) zal je onzeker zijn en je bij heel veel dingen afvragen wat er nu eigenlijk wel of niet bedoeld word.

wat je met je gevoel moet doen kan je pas besluiten als het ee logisch gevoel is gebleken (eerst ff de bedoeling van die persoon checken dus :O)

succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Met diegene erover praten. Dat is de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan zou ik ook niet weten wat ik moet zeggen. Want wil ik daar dan wat mee bereiken? Ik kan toch niet vragen of diegene zich daaraan wil aanpassen, of wel?
jij kan er niks aan doen,
je doet niks fout.
de enige die er iets aan kan doen is degene die jouw dat gevoel geeft.
wat je kan doen is praten met die persoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook bij iemand, sterker nog die iemand is mijn vriendje.
maar, hij heeft het zelf niet door en bedoeld het ook echt niet verkeerd!
ik laat hem altijd subtiel merken dat het teleurstellend is en dan doet hij er wat aan en is heel lief voor
me, dat is echt fijn!
dus waarschijnlijk is het bij jou ook geen kwade opzet. laat gewoon rustig en subtiel merken dat je het teleurstellend vind en dan komt het vast goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou iemand raadplegen die betrouwbaar is , jou en die ander goed kent en zo kijken of het een gevoel is welke veroorzaakt wordt door de ander.
Blijkt dat NIET zo te zijn, ga dan eens bij jezelf na of je gevoel een andere oorsprong heeft.
Het zou misschien kunnen zijn dat je ergens mee zit en dat die persoon een negatieve associatie opwekt.
Het is zeker goed om wel uit te zoeken hoe de vork in de steel zit.
Je hebt dan ook als voordeel dat met meer zekerheid kunt handelen, of het nu een terechte waarneming is of negatieve associatie.
Vergis je niet, sommige dingen als jeugdtrauma's kunnen
heel diep je gevoel verstoren, als blijkt dat het niet het gedrag van een ander is.
Het voornaamste is immers dat je er af komt.
Schaam je niet voor je gevoel, je kunt je hooguit in de
veroorzaker/oorzaak vergissen.
Als dat duidelijker wordt valt er een last van je af.
Het is duidelijk te belangrijk om het te negeren.
Als de kou uit de lucht is, kan er weer meer warmte in je hart komen.
Niets is beschuldigend of beledigend bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je het beste je verwachtingen bijstellen. Niet te veel van die persoon verwachten maakt de kans kleiner dat ie je teleurstelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt denkt dat de ander het niet eens door heeft ligt het dus meer aan jou dan aan de ander. Sommige mensen doen dit nl expres maar dan zou de ander het wel doorhebben.

Een paar dagen geleden was er een vraag over een klik hebben met mensen, dit is naar mijn mening meer een zaak van een "anti-klik" (zelf verzonnen term). Dit zijn wel beide GEVOELSMATIGE zaken.

Als je een klik hebt met iemand kun je relatief veel van die persoon hebben, bij een anti-klik is het net andersom. Wat het extra teleurstellend maakt is als je ratio (dus beredeneerd) je vertelt dat het niet klopt dat je niet veel op hebt met iemand of je vindt het lastig omdat je JUIST met iemand wilt opschieten (het vriendje van je zus, een belangrijke collega etc).

Wat je eraan kunt doen is je gevoel accepteren en niet geforceerd goede maatjes proberen te zijn.

(nu hoop ik niet dat je het over je partner had want dan veroorzaak ik hiermee een probleem natuurlijk)
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA, je laatste zin....!!!!
+1 :)
Afstand nemen.Hoe moeilijk dat is hangt ervan af wat jouw relatie met die persoon is.Als het je partner is en je woont samen dan word het al lastiger.Maar het kan al heel veel uitmaken als je de dingen eens wat van een andere kant bekijkt of eens met een persoon praat die jullie beiden kent.

Nog een tip:Ga wandelen!Dit zorgt ervoor dat je problemen sneller verwerkt en je wat lichtmoediger met zaken omgaat.Het zorgt er misschien niet voor dat de persoon die jouw een teleurgesteld gevoel geeft dit niet meer doet,jij zult er wel anders tegenaankijken en misschien zelfs een oplossing zien.Het balletje in je hersenen zal heen en weer gaan want veel onverwerkte emoties blijven in je grijze stof hangen.Hie ris ook en therapie voor,EMDR.
(hoewel deze site zegt dat het vooral voor PTSD goed is is het ook effectief voor bovengenoemde verwerking.Mijn zusje heeft dit ook gedaan en zij kreeg een koptelefoon op met piepjes aan elk oor.Wandelen geeft een vergelijkbaar resultaat.

Veel sterkte en kracht toegewenst.Ik weet uit eigen ervaring dat dit lastig kan zijn.