De site niburu schrijft een tekst over de NASA het schijnt dat niburu nu toch bestaat. ook wel nu nieuw ontdekt door WISE de planeet tyche. klopt dit?

http://www.niburu.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=143:nasa-schakelt-ruimtetelescoop-wise-uit-niburu-in-zicht&catid=35:universum&Itemid=48

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Als niburu.nl zoiets beweert, ga ik ervan uit dat het niet waar is. Als het waar is, zal NASA zelf zo snel mogelijk dit opzienbarende verhaal publiceren. Dat is nog niet gebeurd, en dat zegt genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik klik op reactie om PRECIES wat jij zegt te schrijven, Cryo. Inderdaad, het waarheidsgehalte van Niburu.nl is zo dramatisch laag dat je er veilig van uit kunt gaan dat het niet waar is als het op Niburu.nl staat.

Antwoorden (2)

Die site is niet erg ehm.. geloofwaardig.
Zie ook hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/site-niburu-betrouwbaar-verzinnen-verhalen.54817
http://www.goeievraag.nl/vraag/planeet-niburu-planet.3583
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dit klopt niet. Er is geen enkel bewijs voor een grote planeet verder dan Neptunus. Niet in directe telescoop observaties en niet in observaties gebaseerd op zwaartekrachtwerkingen. Net zo min als ze zogenaamde zusterster van de zon (Nemesis) die een bruine dwerg moet zijn. De NASA ontkent in alle toonaarden het onstaan van zowel de planeet (Niburu) als de ster (Nemesis) en beschrijft het als onzin.

Toegevoegd na 1 uur:
Die laatste 'ontstaan' moet natuurlijk 'bestaan' zijn.